Activitat 5: La fada Xiela i tu


Dijous 18 de setembre de 2014




L'activitat la farem a l'aula polivalent de l'escola. Els infants trobaran un espai lliure d'obstacles, per tal de poder-los facilitar l'accés i el moviment, tot i que aquesta activitat es realitazarà amb nens i nenes al centre de l'aula i formant una gran rotllana. Les educadores, vetllaran per crear un ambient tranquil i segur, on cada infant pugui desenvolupar-se i expressar-se amb total llibertat. 

El desenvolupament de l'activitat començarà amb les educadores col·locant a tots els infant, primer drets i desprès asseguts en una rotllana (incloses elles). En segon lloc l'educadora/es cantaran la cançó d'en Joan Petit, però adaptada a La Fada Xiela, i senyalant les parts del cos. Els infants l'aniran seguint amb la cançó. Un cop fet de manera rotativa cada infant assegut mostra les seves imatges al grup. Per últim l'educadora encamina i guia l'activitat amb preguntes simples. (Qui és? Com es diu? etc.)

Els materials i recursos que utilitzarem per aquesta activitat seran fotografies, demanades prèviament a les famílies; làmines amb imatges de les parts del cos; i la veu de les mateixes educadores, cantant la cançó d'en Joan Petit, adaptada a la fada Xiela.
L'activitat pretén treballar els objectius marcats:
  • Aplicar de forma individualitzada i durant els primers dies l'entrada a l'escola de l'infant i els seus familiars acompanyants.
  • Aplicar l'aprenentatge de les parts del cos per mitjà d'activitats psicomotrius.
  • Utilitzar la llengua oral, el gest i les imatges per expressar desitjos,sentiments i emocions.
  • Ajudar als infants a entendre, controlar, canalitzar i expressar emocions pròpies mitjançant l'activitat lúdica.
Respecte a l'avaluació, la realitzarem tant per el que fa a l'avaluació dels infants serà seguint els ítems d'avaluació concrets per a ells i l'avaluació de l'activitat també amb una clara concertació d'ítems. 


Per  ampliar la informació sobre el contingut de les activitats podeu mirar el document memòria del nostre projecte.