Valoració de la unitat didàctica

Per tal de valorar la nostra unitat de programació, creiem molt necessari fer diferents avaluacions, abans, durant i després de la l'aplicació del projecte.

A través d'aquestes avaluacions podrem veure quins han estat els punts forts del projecte i quins els punts dèbils, fet que ens permetrà millorar-los en posteriors projectes.

Es duran a terme tres avaluacions en diferents moments. Una avaluació inicial en la fase de diagnòstic, que dona sentit al nostre treball; una avaluació contínua la qual es farà durant l'aplicació del projecte i que ens permetrà veure com evoluciona aquest i si s'han de fer modificacions, i per últim, durem a terme una avaluació final, a través de la qual podrem veure si hem assolit tots aquells objectius que ens havíem proposat i quins han estat els resultats finals de la nostra intervenció.

Alguns dels diferents aspectes a valorar són:
  • El desenvolupament de les activitats.
  • La idoneïtat de l'espai, el temps i dels materials.
  • El paper de l'educadora durant la realització de les activitats.
  • L'adequació del procés ensenyament-aprenentatge als objectius i continguts fixats i també a les necessitats dels infants.
  • I la participació i la implicació per part de les famílies en les activitats.

Per fer de manera operativa l'avaluació de la unitat, és important establir criteris coherents amb la definició dels objectius, continguts i activitats que tenen com a referent el desenvolupament de les competències bàsiques.

Els criteris d’avaluació són els referents per al disseny dels instruments i graelles d’avaluació.

A la memòria que teniu penjada en el nostre bloc, podreu obtenir més informació dels ítems escollits en relació al funcionament general de la unitat didàctica, al paper de les educadores i en relació a les famílies.