Programació de la unitat didàctica

DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS PER UNITATS DIDÀCTIQUES

UD1. L’adaptació

A l’inici de curs i per tal que el nen s’acostumi més fàcilment a la llar d’infants, hi ha un horari especial d’adaptació. El mes de setembre els nens tenen un horari flexible. En aquest projecte enfocarem el començament del curs com un procés durant el qual hem d’acompanyar l’infant fent-li costat. Aquest procés serà diferent per a cada nen/a. Pares i educadores es posaran d’acord per fer-lo el més fàcil possible.

L'acompanyament familiar: La primera setmana els infants estaran acompanyats per algun dels seus familiars durant tot l'horari d'adaptació. Els primers dies d'assistència, els infants i les famílies, participaran tots junts descobrint l'escola així com en algunes de les activitats que es realitzaran perquè l'infant comenci a familiaritzar amb l'espai en un entorn segur a prop dels seus familiars o cuidadors. Els dies següents, els acompanyants, estaran progressivament menys estona i marxaran una mica abans de l'hora de sortida segons l'adaptació de cada infant. També es concretaran unes hores amb les famílies perquè puguin acompanyar al seu fill/filla en les estones del dinar i descans o canvi de bolquers durant la segona setmana. Aquests moments serviran a tothom per conèixer-nos una mica més i donarà continuïtat i coherència a la tasca educativa i col·laboradora entre la família i l'escola.
  • Horari del període d'adaptació (*Taula 1)
  • Horari de la segona setmana: De 9h a 12h fins la següent setmana que es començarà amb horari normal de 9h a 17h.
La fada Xiela, la fada dels somriures, serà el fil conductor d'aquesta unitat didàctica i guiarà als infants pel nou món màgic que comença a l'escola. Aquestes activitats seran un apropament a les següents unitats didàctiques:
  • Dia 1, 2, 3 i 4: Dinàmiques de grups: salutacions, cançons de Bon dia, presentacions, etc.
  • Dia 9 i 10: Guarnim l'aula per ambientar-la amb els infants i fem la presentació de les fades i el seu nou món màgic.
  • Dia 16: El conte de la Xiela.
  • Dia 17: La Xiela viatgera.
  • Dia 18: La fada Xiela i tu.
  • Dia 23: Viatge al bosc màgic de les fades.
  • Dia 24: Llums i colors.
  • Dia 25: Visitem el bosc (petita excursió) i pintem amb la natura.
  • Dia 30: Construïm un mural a l'aula.

UD 2. El propi cos:

Consta de dos sessions setmanals de 45 minuts on els infants experimenten.

El fil conductor d'aquesta unitat serà la fada Tianna, la reina de les fades, que anirà conduint als infants per les diferents activitats que es realitzaran.

SETEMBRE:
  • Dia 8: La cançó de la Tianna sobre el teu cos.
  • Dia 15: Els sons del cos.
  • Dia 22: Ens mirem al mirall com la reina Tianna.
  • Dia 29: Coneixem les làmines de parts del cos.
OCTUBRE, NOVEMBRE i DECEMBRE es continuarà la unitat amb les sessions de coneixement del propi cos.

UD 8. L’acollida i l’acomiadament:

L’escola ofereix un servei d’acollida de 7 a 9 del matí i de 17 a 19 per a tots aquells pares que ho necessitin ja sigui habitual o esporàdicament. Els acomiadaments haurien de ser curts i decidits.
El fil conductor d'aquesta unitat didàctica serà la fada Nerida, la fada de les Flors, que estarà present a l'aula en l'ambientació de tota la classe. Durant l'acollida i l'acomiadament els infants tindran joc lliure a l'aula.

UD 9. Taller d’imaginació, creativitat i experimentació:

Consta de una o dos sessions a la setmana depenent de si es fa una o dos sessions de la UD11.
El fil conductor d'aquesta unitat didàctica serà la fada Brucie, la fada del bosc, que conduirà als infants amb la seva inspiració per totes les activitats.

OCTUBRE:
  • Dia 2 : Pintem el bosc de la Brucie.
  • Dia 7: Les titelles de les fades del món màgic.
  • Dia 8: Taller de pintura de dits màgica.
  • Dia 15: Taller de manualitat. Dibuixar a la fada Brucie i guarnir-la amb diferents materials
  • Dia 23: El viatge màgic amb el pols de les fades.
  • Dia 30: Taller de les fruites del món màgic.
NOVEMBRE i DECEMBRE es continuarà la unitat amb les sessions de imaginació, creativitat i experimentació.

UD 11. Expressió d’emocions:

Consta de una o dos sessions a la setmana depenent de si es fa una o dos sessions de la UD9.
La fada Campaneta, la fada dels Pirates, serà el fil conductor d'aquesta unitat didàctica i introduirà als infants al món màgic de les emocions.

OCTUBRE:
  • Dia 13: Coneixem l'alegria, la por i l'enuig amb la fada Campaneta.
  • Dia 20: Faig com si...
  • Dia 22: Parlem de l'escola
  • Dia 29: Joc simbòlic al món màgic.
NOVEMBRE i DECEMBRE es continuarà la unitat amb les sessions de desenvolupament d'expressió d'emocions.

UD 12. El musical:

Consta d'una sessió setmanal de 30 minuts on nens, pares/mares i mestra comparteixen el gust per a fer música en un moment en què els infants són especialment receptius a aquest llenguatge.
La fada de l'aigua, Naida, serà el fil conductor d'aquesta unitat didàctica portant als infants pel món màgic de la música.

SETEMBRE:
  • Dia 5: Coneixem els pals d'aigua del món màgic.
  • Dia 12: Toquem instruments de percussió.
  • Dia 19: Mira com ballo Naida!
  • Dia 26: La Naida ens canta la cançó sobre anar a l'escola.
OCTUBRE, NOVEMBRE i DECEMBRE es continuarà la unitat amb les sessions de música.

TAULA 1: Horari esglaonat dels infants de la primera quinzena 


Horari
Dilluns
Dimarts
Dimecres
Dijous
Divendres

9:00-10:30h.

Grup A

Grup A i B

Grup A. B i C

Grup A, B, C i D

Grup A, B, C, D i E
 11-12:30h.
Grup B
Grup C
Grup D
Grup E

Alumnes Nous

  • Grup A: 3 infants
  • Grup B: 2 infants
  • Grup C: 2 infants
  • Grup D: 2 infants
  • Grup E: 2 infants
  • 2 infants nous.