Descripció del projecte

La unitat didàctica "Un nou món màgic" és un projecte d'atenció a la infantesa que ha estat creat per treballar el període d'adaptació en una aula de P-1 i s'adreça a infants en edats compreses entre els 12- 24 mesos.

Amb aquesta unitat ens plantegem treballar com objectiu principal la necessitat de la participació i la implicació de les famílies durant el període d'adaptació dels infants a l'escola bressol o llar d'infants, per tant es durà a terme a l'inici de curs, on les estones dels infants a la llar seran més curtes i compartides amb les famílies. Prèviament també es programaran unes trobades entre els educadors i les famílies perquè aquestes puguin conèixer els espais, els educadors i els seu funcionament general. 

En aquest moment, ja sigui en reunions grupals així com amb entrevistes individuals, podrem conèixer les circumstàncies de cada infant, quan i com s'incorporaran i quines seran les persones que acompanyaran i recolliran als infants.

La proposta educativa “Un nou món màgic“, és temporal i la seva durada serà d’un mes, concretament el primer mes inclòs dins el primer trimestre del curs, però es flexibilitzarà segons el grau d'adaptació de l’Infant a la llar. La durada de les sessions o activitats també serà flexible, adaptant-nos sempre a les necessitats dels infants. Igualment tindrà un horari adaptat que es farà amb una entrada esglaonada dels infants i s'adequaran a les necessitats familiars per afavorir un clima col·laborador i de confiança mútua perquè es produeixi una bona adaptació de l’Infant a la nova situació.

En aquest projecte s'inclouen propostes que afavoreixen la participació de les famílies, convidant-les a gaudir amb els seus fills i filles. Per a l’Infant el principal agent de socialització és la família, i per tant, és molt important crear un vincle afectiu família/escola/infant, per tal de garantir-li un clima de seguretat i estabilitat emocional necessària per créixer i desenvolupar-se. Alhora el nostre objectiu també serà treballar en vers la creació de vincles afectius amb les educadores.

Així, treballant conjuntament família i escola, el que pretenem es crear i consolidar el procés d'adaptació dels infants i aconseguir un desenvolupament integral dels infants en els diferents àmbits de desenvolupament com ara els aspectes cognitius, afectius, motrius, etc.