Relacionant
de forma específica i concreta els objectius proposats en el segon nivell de
concreció per a dur a terme la Proposta Pedagògica de Centre (PPC) s'han
determinat de forma més definida tres objectius d'aprenentatge a treballar per
a cada Unitat Didàctica plantejada dins la programació del curs. A continuació
i mitjançant taules trobareu recollida tota aquesta informació.
En la primera taula
s'expressen de forma conjunta i relacionada els objectius designats des del
primer nivell de concreció fins al tercer.
En la segona taula
s'han recollit els objectius d'aprenentatge establerts per cada una de les
Unitats Didàctiques planificades per al curs i en relació a les àrees
d'aprenentatge que estableix el currículum.
En la tercera taula trobem relacionats els objectius proposats per assolir en el tercer nivell de concreció amb les capacitats que els infants han de desenvolupar durant la unitat de programació.
En la tercera taula trobem relacionats els objectius proposats per assolir en el tercer nivell de concreció amb les capacitats que els infants han de desenvolupar durant la unitat de programació.
TAULA 1:
Objectius del cicle - (Primer nivell de concreció)
|
Objectius per a la proposta pedagògica de centre (PPC) – (Segon nivell de
concreció)
|
Objectius d'aprenentatge – (Tercer nivell de concreció)
|
Identificar-se com
a persona, assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent al
seu moment maduratiu, i esforçar-se per manifestar i expressar les pròpies
emocions i sentiments
|
Àrea 1: descoberta d'un mateix
i dels altres
1. Formar-se una imatge positiva
d'un mateix i descobrir les pròpies capacitats en un ambient de confiança i
seguretat que respecta i accepta la seva singularitat.
2. Establir relacions afectives i
positives amb els altres per tal de sentir-se segur i actuar amb iniciativa.
3. Iniciar-se en l’adquisició
progressiva dels hàbits i en l’autonomia personal , mediant el treball
conjunt família-escola, gaudint amb els seus avanços.
|
– Treballar de forma individualitzada i durant
els primers dies l'entrada a l'escola de l'infant i els seus familiars
acompanyants
– Desenvolupar seguretat emocional i física per mitjà de propostes
d'activitats de treball en petit grup (sessions de massatge, circuits
psicomotrius, etc.)
– Potenciar
l'expressió simbòlica proposant racons de joc temàtics establerts de forma
temporal (segons l'interès dels infants)
– Experimentar les seves emocions i sentiments a
través dels seus dibuixos i pintures, així estimulen molt més la seguretat i
al mateix temps els fa més sensibles i creatius
– Ajudar als infants a entendre, controlar,
canalitzar i expressar emocions pròpies mitjançant l’activitat lúdica
– Identificar les emocions bàsiques pròpies i en els
altres
|
Establir relacions
afectives positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn
immediat, iniciant-se en l’adquisició de comportaments socials que facilitin
la integració en el grup
|
Àrea 2: Descoberta de l'entorn
1. Descobrir i aplicar totes les
seves capacitats per interactuar i interpretar l'entorn amb curiositat i a
través del joc i la seva acció.
2. Iniciar-se en comportaments
socials que facilitin la integració en el grup valorant el respecte cap a ell
i cap als altres i en un clima càlid i acollidor.
3. Reconèixer els seu entorn
ampliant la descoberta a nivell social i cultural.
|
– Introduir de forma
progressiva materials, jocs i recursos en el nou espai, l'aula
– Fomentar l'expressió corporal i el reconeixement de l'esquema corporal
propi per mitjà de la dansa i les cançons tradicionals
–Estimular l'ús de
jocs, joguines, recursos i materials que permetin apropar-nos a la realitat
(materials reciclats, materials d'ús quotidià, etc.)
–Experimentar amb diferents materials (aigua, sal,
fang,…) amb la finalitat de potenciar la seva curiositat
– Expressar lliurament a través de l’art perquè
desenvolupin les seves capacitats experimentant, tocant, inventant
– Afavorir el gust i
sensibilitat envers el coneixement de la cultura i el folklore popular a
través de les seves músiques i cançons
|
Comprendre el
llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i expressar-se a través
dels moviments, el gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del
llenguatge oral
|
Àrea 3: Comunicació i
llenguatge
1. Expressar sentiments i
emocions explorant diferents llenguatges avançant en la comunicació amb els
adults i els altres infants, sentint-se escoltat.
2. Mostrar interès per comprendre
el llenguatge adult i dels altres i responent als missatges segons les seves
possibilitats.
|
– Utilitzar suports
visuals (imatges, dibuixos, materials concrets) per a fomentar el vocabulari
emocional (com et sents? Trist, alegre, preocupat, etc.)
– Treballar l'aprenentatge de les parts del cos per mitjà d'activitats
psicomotrius
– Impulsar
l'aprenentatge de nou vocabulari per mitjà del racó del conte (àlbums
il·lustrats) i cançons
– Utilitzar la
llengua oral, el gest i les imatges per expressar desitjos, sentiments i
emocions
– Descobrir, experimentar, reconèixer, diferenciar
i reproduir les qualitats del so (educació de l’oïda)
– Estimular el ritme de la música on s'interpretarà petites danses amb
moviment a la regularitat de diferents estímuls sonors
|
Objectius d'aprenentatge per cada Unitat Didàctica – (Tercer nivell de
concreció)
|
UD1 L'Adaptació
|
– Treballar de forma
individualitzada i durant els primers dies l'entrada a l'escola de l'infant i
els seus familiars acompanyants.
– Introduir de forma
progressiva materials, jocs i recursos en el nou l'espai,l'aula.
– Utilitzar suports
visuals (imatges, dibuixos, materials concrets) per a fomentar el vocabulari
emocional (com et sents? Trist, alegre, preocupat, etc.).
|
UD2 El propi
cos
|
– Treballar l'aprenentatge de les parts del cos per mitjà d'activitats
psicomotrius.
– Fomentar l'expressió corporal i el reconeixement de l'esquema corporal
propi per mitjà de la dansa i les cançons tradicionals.
– Desenvolupar seguretat emocional i física per mitjà de propostes
d'activitats de treball en petit grup (sessions de massatge, circuits
psicomotrius, etc.).
|
UD8
L’acollida i l’acomiadament
|
– Potenciar
l'expressió simbòlica proposant racons de joc temàtics establerts de forma
temporal (segons l'interès dels infants).
– Estimular l'ús de
jocs, joguines, recursos i materials que permetin apropar-nos a la realitat
(materials reciclats, materials d'ús quotidià, etc.).
– Impulsar
l'aprenentatge de nou vocabulari per mitjà del racó del conte (àlbums
il·lustrats) i cançons.
|
UD9 Taller
d’imaginació, creativitat i experimentació
|
– Experimentar amb
diferents materials (aigua, sal, fang,…) amb la finalitat de potenciar la
seva curiositat.
– Experimentar les
seves emocions i sentiments a través dels seus dibuixos i pintures, així
estimulen molt més la seguretat i al mateix temps els fa més sensibles i
creatius.
– Expressar
lliurament a través de l’art perquè desenvolupin les seves capacitats
experimentant, tocant, inventant.
|
UD11
Expressió d’emocions
|
– Ajudar als infants
a entendre, controlar, canalitzar i expressar emocions pròpies mitjançant
l’activitat lúdica.
– Utilitzar la
llengua oral, el gest i les imatges per expressar desitjos, sentiments i
emocions.
– Identificar les
emocions bàsiques pròpies i en els altres.
|
UD12 El
musical
|
– Afavorir el gust i
sensibilitat envers el coneixement de la cultura i el folklore popular a
través de les seves músiques i cançons.
– Estimular el ritme
de la música on s'interpretarà petites danses amb moviment a la regularitat
de diferents estímuls sonors.
– Descobrir, experimentar, reconèixer, diferenciar
i reproduir les qualitats del so (educació de l’oïda).
|