Objectius d'aprenentatge


Relacionant de forma específica i concreta els objectius proposats en el segon nivell de concreció per a dur a terme la Proposta Pedagògica de Centre (PPC) s'han determinat de forma més definida tres objectius d'aprenentatge a treballar per a cada Unitat Didàctica plantejada dins la programació del curs. A continuació i mitjançant taules trobareu recollida tota aquesta informació.

En la primera taula s'expressen de forma conjunta i relacionada els objectius designats des del primer nivell de concreció fins al tercer.

En la segona taula s'han recollit els objectius d'aprenentatge establerts per cada una de les Unitats Didàctiques planificades per al curs i en relació a les àrees d'aprenentatge que estableix el currículum.

En la tercera taula trobem relacionats els objectius proposats per assolir en el tercer nivell de concreció amb les capacitats que els infants han de desenvolupar durant la unitat de programació.
 

TAULA 1:
Objectius del cicle - (Primer nivell de concreció)
Objectius per a la proposta pedagògica de centre (PPC) – (Segon nivell de concreció)
Objectius d'aprenentatge – (Tercer nivell de concreció)
Identificar-se com a persona, assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent al seu moment maduratiu, i esforçar-se per manifestar i expressar les pròpies emocions i sentiments
Àrea 1: descoberta d'un mateix i dels altres
1. Formar-se una imatge positiva d'un mateix i descobrir les pròpies capacitats en un ambient de confiança i seguretat que respecta i accepta la seva singularitat.
2. Establir relacions afectives i positives amb els altres per tal de sentir-se segur i actuar amb iniciativa.
3. Iniciar-se en l’adquisició progressiva dels hàbits i en l’autonomia personal , mediant el treball conjunt família-escola, gaudint amb els seus avanços.
 – Treballar de forma individualitzada i durant els primers dies l'entrada a l'escola de l'infant i els seus familiars acompanyants
 – Desenvolupar seguretat emocional i física per mitjà de propostes d'activitats de treball en petit grup (sessions de massatge, circuits psicomotrius, etc.)
 – Potenciar l'expressió simbòlica proposant racons de joc temàtics establerts de forma temporal (segons l'interès dels infants)
 – Experimentar les seves emocions i sentiments a través dels seus dibuixos i pintures, així estimulen molt més la seguretat i al mateix temps els fa més sensibles i creatius
 – Ajudar als infants a entendre, controlar, canalitzar i expressar emocions pròpies mitjançant l’activitat lúdica
 – Identificar les emocions bàsiques pròpies i en els altres
Establir relacions afectives positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en el grup
Àrea 2: Descoberta de l'entorn
1. Descobrir i aplicar totes les seves capacitats per interactuar i interpretar l'entorn amb curiositat i a través del joc i la seva acció.
2. Iniciar-se en comportaments socials que facilitin la integració en el grup valorant el respecte cap a ell i cap als altres i en un clima càlid i acollidor.
3. Reconèixer els seu entorn ampliant la descoberta a nivell social i cultural.
 – Introduir de forma progressiva materials, jocs i recursos en el nou espai, l'aula
 – Fomentar l'expressió corporal i el reconeixement de l'esquema corporal propi per mitjà de la dansa i les cançons tradicionals
 –Estimular l'ús de jocs, joguines, recursos i materials que permetin apropar-nos a la realitat (materials reciclats, materials d'ús quotidià, etc.)
 –Experimentar amb diferents materials (aigua, sal, fang,…) amb la finalitat de potenciar la seva curiositat
 – Expressar lliurament a través de l’art perquè desenvolupin les seves capacitats experimentant, tocant, inventant
 – Afavorir el gust i sensibilitat envers el coneixement de la cultura i el folklore popular a través de les seves músiques i cançons
Comprendre el llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i expressar-se a través dels moviments, el gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del llenguatge oral
Àrea 3: Comunicació i llenguatge
1. Expressar sentiments i emocions explorant diferents llenguatges avançant en la comunicació amb els adults i els altres infants, sentint-se escoltat.
2. Mostrar interès per comprendre el llenguatge adult i dels altres i responent als missatges segons les seves possibilitats.
 – Utilitzar suports visuals (imatges, dibuixos, materials concrets) per a fomentar el vocabulari emocional (com et sents? Trist, alegre, preocupat, etc.)
 – Treballar l'aprenentatge de les parts del cos per mitjà d'activitats psicomotrius
 – Impulsar l'aprenentatge de nou vocabulari per mitjà del racó del conte (àlbums il·lustrats) i cançons
 – Utilitzar la llengua oral, el gest i les imatges per expressar desitjos, sentiments i emocions
 – Descobrir, experimentar, reconèixer, diferenciar i reproduir les qualitats del so (educació de l’oïda)
 – Estimular el ritme de la música on s'interpretarà petites danses amb moviment a la regularitat de diferents estímuls sonors

 

 TAULA 2:

Objectius d'aprenentatge per cada Unitat Didàctica – (Tercer nivell de concreció)
UD1 L'Adaptació
 – Treballar de forma individualitzada i durant els primers dies l'entrada a l'escola de l'infant i els seus familiars acompanyants.
 – Introduir de forma progressiva materials, jocs i recursos en el nou l'espai,l'aula.
 – Utilitzar suports visuals (imatges, dibuixos, materials concrets) per a fomentar el vocabulari emocional (com et sents? Trist, alegre, preocupat, etc.).
UD2 El propi cos
 – Treballar l'aprenentatge de les parts del cos per mitjà d'activitats psicomotrius.
 – Fomentar l'expressió corporal i el reconeixement de l'esquema corporal propi per mitjà de la dansa i les cançons tradicionals.
 – Desenvolupar seguretat emocional i física per mitjà de propostes d'activitats de treball en petit grup (sessions de massatge, circuits psicomotrius, etc.).
UD8 L’acollida i l’acomiadament
 – Potenciar l'expressió simbòlica proposant racons de joc temàtics establerts de forma temporal (segons l'interès dels infants).
 – Estimular l'ús de jocs, joguines, recursos i materials que permetin apropar-nos a la realitat (materials reciclats, materials d'ús quotidià, etc.).
 – Impulsar l'aprenentatge de nou vocabulari per mitjà del racó del conte (àlbums il·lustrats) i cançons.
UD9 Taller d’imaginació, creativitat i experimentació
 – Experimentar amb diferents materials (aigua, sal, fang,…) amb la finalitat de potenciar la seva curiositat.
 – Experimentar les seves emocions i sentiments a través dels seus dibuixos i pintures, així estimulen molt més la seguretat i al mateix temps els fa més sensibles i creatius.
 – Expressar lliurament a través de l’art perquè desenvolupin les seves capacitats experimentant, tocant, inventant.
UD11 Expressió d’emocions
 – Ajudar als infants a entendre, controlar, canalitzar i expressar emocions pròpies mitjançant l’activitat lúdica.
 – Utilitzar la llengua oral, el gest i les imatges per expressar desitjos, sentiments i emocions.
 – Identificar les emocions bàsiques pròpies i en els altres.
UD12 El musical
 – Afavorir el gust i sensibilitat envers el coneixement de la cultura i el folklore popular a través de les seves músiques i cançons.
 – Estimular el ritme de la música on s'interpretarà petites danses amb moviment a la regularitat de diferents estímuls sonors.
 – Descobrir, experimentar, reconèixer, diferenciar i reproduir les qualitats del so (educació de l’oïda).