Els infants
s'agruparen per edat homogènia i amb poca diferència de mesos entre el més
petit i el més gran. El fet de formar els grups de nens per edats i que en un
grup hi pugui haver diferències de pocs mesos d’edat i tenir un nivell de
competències similar fa que s’organitzin amb més facilitat les activitats de
grup.
La ràtio serà de 6
infants per educadora, ja que cal que els grups siguin reduïts perquè es pugui
fer una atenció individualitzada, perquè el nen pugui conèixer altres infants i
l’adult i perquè no es trobi perdut en un espai massa gran per a ell. I amb l’infant
amb NEE que tenim a l’aula hem trobat convenient reduir el nombre d’infants del
grup segons l’article 12.1 del Decret 282/2006, de 4 de juliol, pel qual es regulen el primer cicle de l’educació infantil i els requisits dels centres a Catalunya.
Els agrupaments dels
infants per a cada activitat són els següents:
Dia i nom de
l’activitat
|
Agrupacions
|
Dinàmiques de coneixença
|
Serà en petits i grans grups
(infants-famílies-escola)
|
Activitat d'ambientació de l'aula
|
Es farà en gran grup (infants-famílies-escola)
|
Dia 16: El conte de la Xiela.
|
L'activitat es portarà a terme en gran grup amb la totalitat dels 13
infants que conformen l'aula de P1 “Fades dels arbres”
|
Dia 17: La Xiela viatgera.
|
Tots els infants s'agruparan junts en rotllana a l'aula “Fades dels
arbres.
|
Dia 18: La fada Xiela i tu
|
Els infants s’agruparan junts a l'aula i es
faria una rotllana
|
Dia 23: Viatge al bosc màgic de les fades.
|
Es faran dos grups diferenciats, un de 7
infants i l'altre de 6. D'aquesta manera, l'activitat es desenvoluparà en
dues fases, primer amb un grup i després amb l'altre. L'edat dels infants és
homogènia, ja que tots fan P1.
|
Dia 24: Llums i colors
|
L’activitat serà amb tots els infants, a més dels acompanyants dins la
sala de psicomotricitat,
|
Dia 25: Visitem el bosc i pintem amb la natura.
|
L’activitat serà en grup conjuntament amb els
pares/mares.
|