Els continguts generals seleccionats per a la nostra unitat de programació
quedarien concretats en cada àrea de desenvolupament, i segons la seva
tipologia (conceptuals, procedimentals o actitudinals):
Àrea de descoberta d'un mateix i els altres
|
Àrea de descoberta de l'entorn
|
Àrea de comunicació i llenguatge
|
Continguts conceptuals
|
Continguts
conceptuals
|
Continguts conceptuals
|
-Els sentiments i les emocions.
-Expressió i consciència corporal.
-El joc com a font de plaer, relació i aprenentatge.
|
-L’aprenentatge en les relacions amb els altres, tant amb els adults com
la resta d’infants.
-Expressió emocional de les seves vivències.
-Participació activa en el grup.
|
-Normes socials que regeixen l'intercanvi lingüístic: esperar torn...
-Llenguatge afectiu: to de veu, inflexions, intencions.
|
Continguts procedimentals
|
Continguts procedimentals
|
Continguts procedimentals
|
-Creació e iniciació en els hàbits d'autonomia personal.
-Experimentació del propi cos i de l'expressió corporal.
-Expressió creativa i espontània de la realitat i la fantasia.
|
-Observació i exploració de l’entorn físic i social i establir relacions
entre la pròpia actuació i les conseqüències que se’n deriven.
-Reconeixement i diferenciació dels elements característics de les
activitats.
-Comprensió progressiva de l’entorn immediat iniciant-se en el coneixement
i l’adquisició de comportament social que faciliti la integració en el grup.
|
-Emissió de missatges referents a les seves necessitats, emocions i
desitjos.
-Utilització de vocabulari ajustat a les seves possibilitats d'expressió.
-Comprensió de les intencions comunicatives dels adults.
|
Continguts actitudinals
|
Continguts actitudinals
|
Continguts actitudinals
|
-Esforç per adquirir confiança en si mateix i en les seves pròpies
possibilitats expressives.
-Interès per adquirir pautes de comportament adequades, establint
relacions socials que el portin a una autonomia personal.
-Satisfacció explorant les possibilitats cognitives i motrius, mostrant
interès per les dels altres.
|
-Interès per participar en les activitats.
-Interès per comprendre la realitat que l’envolta, establint una relació
interactiva com a font d'aprenentatge.
-Curiositat en relació amb les informacions que rep, partint del respecte
als altres.
|
-Gust per escoltar i mirar un conte que l'adult explica.
-Curiositat per l'exploració de les propietats sonores del propi cos i de
tot allò que l'envolta.
-Interès per comunicar-se i representar la realitat tot establint
relacions amb els altres.
|