Paper de l'educadora


La incorporació de l’infant a la Llar comporta un canvi en la seva vida, perquè passa d’un entorn reduït i conegut a un altre més ampli i diferent per a ell. I l’educadora passarà a ser el seu referent afectiu, proporcionant-li seguretat, afectivitat, punts de referència i establint un vincle amb ell, el qual li facilitarà el desenvolupament de la seva seguretat i autonomia.

L'atenció cap el infant ha de ser adequada i de qualitat, i la seva relació de comprensió, comunicació i d'escolta basada en l'empatia.

Ha de conèixer els interessos i necessitats de l’infant i també del grup, per tal de poder adequar la intervenció als diferents nivells i ritmes d’aprenentatge.

Ha d’afavorir la socialització a l’aula i alhora observar comportaments i situacions que es puguin donar durant l'activitat per poder tenir més eines de treball i comprensió.
 
Ha de proposar activitats que siguin motivadores, significatives, socialitzants i lúdiques (característiques específiques per el període d’adaptació dels infants) i que afavoreixin el coneixement del seu entorn proper, és a dir, dels companys,de les educadores i de l’espai que l’envolta. I a través d'aquestes activitats promoure la manipulació i experimentació en l'infant a partit del material que posi al seu abast.

Ha de participar en les activitats però sense dirigir-les ni coartar-les. I conèixer i disposar dels instruments necessaris per poder portar-les a terme.

I per últim, ha de planejar, programar i avaluar totes les activitats, tant a nivell individual com de grup.