Valoració del progrés i evolució dels infants

Donat que ens trobem en el primer cicle d'Educació Infantil, l'avaluació serà global, contínua i formativa. I per tal de realitzar aquesta avaluació acomplint els criteris que estableix el Decret 181/2008 de 9 de setembre pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments s'utilitzaran els següents instruments d’avaluació: 
  • Observació directa i sistemàtica, considerada la tècnica principal del procés d'avaluació en aquesta etapa.
  • Treball diari de classe: observació i coneixença
  • Execució d’ordres donades
  • Esforç en la realització de les activitats

L'avaluació ens ha de servir per identificar els aprenentatges adquirits, el ritme i les característiques evolutives de cada nen o nena així com l’assoliment de les capacitats bàsiques (sobretot en finalitzar l’etapa) que es desenvolupen entorn els eixos següents:
  • Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma
  • Aprendre a pensar i a comunicar.
  • Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.

Durem a terme diverses tipologies d'avaluació durant la programació del curs i les adequarem al moment concret que ens interessi valorar. 

Una avaluació inicial durant el procés d'adaptació que ens serà útil per valorar infants, familiars i educadores i ens permetrà documentar-nos, a l'hora, d'aspectes referents a les característiques dels infants, els seus nivells de coneixement, habilitats, característiques i idees. 

Una avaluació continua al llarg del curs per tal de conèixer els progressos que efectua cada alumne en el desenvolupament de les seves capacitats i el grau d’assoliment dels objectius establerts.

I una avaluació final que ens permetrà compilar totes les dades registrades referides a el grau d'assoliment de les capacitats establertes per a l’etapa, la concordança o discordança dels resultats amb els objectius de cicle, l'adequació dels objectius proposats ,el context d'ensenyament i el procés de l'aprenentatge.

Amb una periodicitat quadrimestral, l’equip docent de l’etapa d’Educació Infantil elaborarà un informe de cada infant que entregarà a les famílies. En ell s'hi reflectirà el progrés aconseguit pel nen o nena, juntament amb les pertinents observacions individuals del seu procés d’aprenentatge, on es valoraran els aspectes personals i evolutius que es considerin oportuns esmentant -hi les mesures de reforç que s’hagin pogut adoptar.
Si és del vostre interès podreu trobar models de taules de registre per a dur a terme les valoracions i un model d'informe en l'apartat d'annexos del nostre bloc.